dijous, 13 de novembre del 2008

Avui, vaga a l’ensenyament públic.

Avui, dijous, encara que no ho sembli, hi ha convocada una vaga en el sector de l’ensenyament públic en protesta per la nova Llei d’Educació que s’està discutint al Parlament. Una vaga que passarà de puntetes perquè si bé hi dóna suport el sindicat majoritari la USTEC-STEs, així com l’ASPEPC-SPS i la CGT, i les organitzacions d’estudiants Sindicat d’Estudiants, Sindicat d’Estudiants del Països Catalans, Estudiants en Acció i Associació d’Estudiants Progressistes, no té el suport dels dos sindicats “oficials” CCOO i UGT.
La nova Llei d’Educació que teòricament hauria d’haver estat la continuació o una de les conseqüències del Pacte Nacional per a l’Educació (això dels grans Pactes Nacionals queda molt bé), a l’hora de la veritat ha nascut amb un consens ben escàs. Deixant de banda, els grups segregacionistes que ataquen la llei perquè no permet la segregació dels alumnes en funció de la llengua, la proposta té els seus detractors al si del mateix Govern, precisament amb l’argument que trenca els compromisos del Pacte Nacional per a l’Educació, i afavoreix l'escola privada.
Segurament la LEC és millorable i en una part dels seus articulat si més no discutible. Però una vaga és la millor estratègia per canviar-la ? Hem de tenir en compte que és una llei que ha de passar el tràmit parlamentari, i que els parlamentaries han estat escollits pel poble de Catalunya per elaborar les lleis.
Aquest és el nostre sistema de funcionament com a societat, encara que possiblement també això sigui millorable és així, fins que no siguem capaços de trobar una altra manera.
Pensem que estem en un país en que prescindir de l'escola concertada voldria dir tenir que construir molts i molts col·legis en moltes zones del país on aquests escoles fan un veritable servei públic, i, fins i tot, arriben a ser majoritàries. I encara que a alguns no agradi estem en una societat que permet als pares triar l'escola on volen portar els seus fills. I una de les opcions és l'escola concertada.
Ja n'hi ha prou de fer crides a la mobilització en nom de l'escola pública i enfrontats a l'escola concertada. El que vull és una escola de qualitat i molta més inversió per tal que pugui ser així. Hi ha escoles públiques i concertades que fan bona feina i escoles públiques i concertades que no fan tan bona feina. La diferència no està entre escola pública i escola concertada ni entre mestre de l'escola pública ni mestre de l'escola concertada sinó entre la bona escola i la escola no tan bona i el mestre eficaç, eficient i competent i el mestre menys eficaç, menys eficient i menys competent i d'aquests en troben a les dues tipologies d'escoles.La LEC ofereix un marc general i dependrà molt de com s'apliqui en cada cas concret. Com qualsevol llei la seva aplicació té diferents possibilitats d'aplicació. Caldria fer un esforç per no veure simplement el seu cantó fosc.


Amic,Montilla,deixat de vages de pa sucat amb oli i preparat,la reunió de demà ¡

4 comentaris:

Anònim ha dit...

L'educació s'enfonsa mentre polítics i sindicats discuteixen el sexe dels àngels.
Si no canvien el model de dalt a baix —i se me'n fot si l'escola es pública o privada— no arreglaran res.

Anònim ha dit...

L’Ernest Maragall que té clar que amb l’educació s’ha de governar no gestionar sap que perquè sigui una llei de tots l’ha de pactar amb CIU. D’aquesta forma s’assegura el tret dient que democràticament l’educació està consensuada per tots. I els sindicats hauran de callar. És una fórmula brillant, per afirmar que La Lec és una llei de tots. Li hauria de dir que l’ensenyament és de tots, i el problema a Catalunya és la divisió que té actual. Però L’Ernest Maragall ho té difícil en aquests moments no té el suport del tripartit. Iniciativa de Catalunya amb EUIA afirmen que no volen la Lec tal com està ara. La rebutgen totalment. Fins a tal punt que en el seu últim congrés prohibeixen a la seva cúpula acceptar qualsevol negociació amb CIU.
Però el que em sorprèn de tot això és el silenci d’Erc, no afirmar ni diu res, està totalment callada. Quan la LEC hi ha articulats alguns proposicions que van contra la normalització a les escoles i la llengua.

Anònim ha dit...

A) NO VULL QUE L'ENSENYAMENT I L'APRENENTATGE ES REGEIXIN PER CRITERIS MERCANTILISTES. EN AQUESTA LLEI S'OBRA AQUESTA POSSIBILITAT. ON L'AUTONOMIA DEL CENTRE? AUTONOMIA, PER ALTRA BANDA, SENSE L'ACTIVA I EFICAÇ PARTICIPACIÓ DEL CLAUSTRE? ON LA GESTIÓ DEMOCRÀTICA, PARTICIPATIVA I IGUALITÀRIA BUSCANT LA COMPLEMENTARIETAT DE TARANNÀS, QUALITATS I DIFERENTS ÈPOQUES FORMATIVES DEL PROFESSORAT? ON ESTÀ LA INCLUSIVITAT EN TOT AIXÒ?

B) NO VULL LA SELECCIÓ DELS MILLORS MESTRES, VET A SABER AMB QUINS CRITERIS. NO HE ESCOLTAT RES DE LA INEXCUSABLE NECESSITAT DE TREBALLAR EN EQUIPS DE PERSONES COMPLEMENTÀRIES QUE BUSQUIN I DONIN EN EL POSSIBLE RESPOSTES A LES COMPLEXES NECESSITATS EDUCATIVES DELS ALUMNES EN LA COMPLEXA SOCIETAT ACTUAL. QUI O QUÈ POSARÀ LA NOTA DE TALL SOBRE QUINES QUALITATS PERSONALS I PROFESSIONALS DEL MESTRE I PROFESSORS? ALLÒ MÉS SEDUCTOR, EL MÉS PILOTA, EL MÉS CUIDADOR DE BUIDES APARENCES, EL MÉS COMPETITIU FOTEN EL COMPANY?

C) NO VULL EL PÀRQUING PELS NENS, SOTA L'EXCUSA DE MÉS HORES NECESSÀRIES QUE TREGUIN LES RESPONSABILITATS EDUCATIVES QUE PERTOQUEN ALS PARES I SOLAMENT ALS PARES. VULL QUALITAT I COMPLEMENTARIETAT DE FUNCIONS EN L'EDUCACIÓ, PERÒ SENSE CONFONDRE QUALITAT AMB QUANTITAT: NÚMERO EN NOTES (UNA ALTRA VEGADA A FORMAR MENTALITATS FASTIGOSAMENT ELITISTES? NO EN TENIM PROU?), HORES I MÉS HORES CARA ALS PARES I A LA GALERIA QUE ENS TREUEN LA POSSIBILITAT DE REUNIR-NOS PER FORMAR EQUIPS EFICAÇOS QUANT A LA DIFÍCIL TASCA EDUCATIVA D'AVUI EN ELS CONCRETS NENS QUE TENIM A LES AULES.

D) NO HE SENTIT RES D'ALLÒ MÉS NECESSARI:
BAIXAR LA RÀTIO EN LES AULES. ÉS TOTALMENT NECESSARI CREAR SITUACIONS EDUCATIVES QUE AFAVOREIXIN LA MOTIVACIÓ DELS ALUMNES I CONNECTI AMB LES SEVES NECESSITATS A FI QUE ELLS VAGIN FORMANT-SE.. ESCOLTO, MOLT AL CONTRARI: DISCIPLINA, ESFORÇ PER L'ESFORÇ I NOVAMENT RANCIS VALORS QUE MASSA BONS RESULTATS NO HAN DONAT, PRECISAMENT. (EN EL DEBAT QUE CUNIT VA PREPARAR AL SENYOR MARAGALL ELS DOS JOVES NÚMERO U DE LA SEL·SELECTIVITAT- PER CERT ASSENYADÍSSIMS- VAN DIR, ENTRE ALTRES, LES COSES MÉS ASSENYADES DEL DEBAT: EL DEBAT NO ÉS VA DESENVOLUPAR, PERÒ, EN EL SENTIT QUE ELLS, AQUESTS JOVES, ESMENTAVEN: BONA RÀTIO I MILLOR MOTIVACIÓ).
E) NO TROBO NI DE LLUNY UN MODEL ADEQUAT EN LES ESCOLES CONCERTADES PER ORIENTAR, COM ÉS EL CAS, AQUESTA LLEI. NO HAN ESTAT AQUESTES INSTITUCIONS, PRECISAMENT LES PROMOTORES DE L'EQUILIBRI EN LA DIVERSITAT EN LA MATRICULACIÓ D'ALUMNES (EM REFEREIXO ALS NOU VINGUTS I POTSER MÉS). I QUÈ ÉS, DONCS, AQUEST CINISME DE MILLORS RESULTAT EN LA CONCERTADA QUAN LES DIFICULTATS SÓN, ALLÍ, MENORS?

F) HI HA UN GRAN ESFORÇ, POC RECONEGUT, EN LA PÚBLICA, I DE FA MOLT TEMPS, EN L'ENSENYAMENT DELS ALUMNES NOU VINGUTS. EL MODEL, EN ELS SENTIT D'EXEMPLE A VALORAR (AVALUÏ SENYOR MARAGALL, AVALUÏ AIXÒ) ESTÀ MÉS AVIAT (EN AQUEST SENTIT EDUCATIU I DE SOBREESFORÇ) EN LA PÚBLICA QUE NO PAS EN LA PRIVADA.

G) CREC MÉS EN LA INICIATIVA PERSONAL QUE DONARÀ LLOC A LA GRUPAL QUE NO PAS EN INCENTIUS ECONÒMICS QUE SUBORNARAN, RERE MIL EUFEMISMES ALS MESTRES. TOT SERÀ -HO DIC COM A POSSIBILITAT SEGONS AQUESTA LLEI- UN "PARIPÈ": ENSABONANT A CERTS EQUIPS DIRECTIUS, QUE TINDRAN GRAN PODER SEGONS AQUESTA LLEI ( DE MANERA INEVITABLE EN ALGUNS CASOS FORÇA ARBITRARI, AQUEST PODER). RES, PERÒ, DE DECISIONS EN EL CLAUSTRE, QUE SIGUIN SIGNIFICATIVES PER LES ACTUACIONS EDUCATIVES EN EL CENTRE. AIXÒ ÉS INADMISSIBLE.

H) SÓN MOLTES LES MANCANCES DE L'ACTUAL SISTEMA EDUCATIU . PERÒ EL PERILL DE QUÈ PODERS ECONÒMICS SENSE CRITERIS EDUCATIUS VERS LES PERSONES A EDUCAR (ELS PROFESSIONALS EN AQUEST CAMP SOM NOSALTRES ELS MESTRES I ELS PROFESSORS I NO PAS ELS GESTORS QUE MIRARAN BENEFICIS ON LA RIQUESA ÉS D'ALTRA NATURALESA, D'AIXÒ EN SABEM ELS MESTRES I PROFESSORS), EL PERILL, DEIA, ÉS OBERT PER AQUESTA LLEI QUE NO FA FRONT A LES MANCANCES ACTUALS, LES BANDEIXI.

PER AIXÒ I MÉS, JO FAIG VAGA.

Anònim ha dit...

Suposo, però, que el pitjor de tot per al sindicat és haver de protestar contra una llei tan antiga com l'actual. Jo crec que l'administració, que cada cap de setmana redacta i presenta un nou pla educatiu, hauria de fer una llei nova. I de manera urgent.
Sí, és que aquesta ja ens dura massa. Se'ns ha fet antiga. El problema (greu) és que estan a punt d'acabar-se'ls les combinacions. LODE, LOGSE, LOCE, LOE... falta LECO, LOGSCDE i poca cosa més. I al pas que van, això s'ho ventilen abans de Cap d'Any.
Ara, que el més entendridor de tot plegat és el paper d'Iniciativa. Estan contra una llei que és un dels projectes estrella del govern del qual formen part i...txatxatxan... continuen al govern!!! Sí, distingit públic, des del Bombero Torero, Manolita Chen o la cabra que ballava Paquito el Chocolatero damunt una escala plegable, no s'havia vist un espectacle amb tant de nivell. Demà l'ensenyament estarà igual o pitjor que ahir. Això sí, haurem tingut nova vaga contra nova llei. In-su-pe-ra-ble.