dilluns, 12 de gener del 2009

ALGÚ QUE PENSA I VA EN SÈRIO.

Estic molt content pel primer candidat triat per CiU.
M'ha pujat uns cuans graus CiU perquè vol dir que hi ha algú que pensa i va en sèrio Fa temps que segueixo el Tremosa (professor de teoria econòmica de la UB, autor de diversos llibres-denúncia de la situació d'ofec que pateix el nostre País: "L'espoli fiscal", "Estatuts, aeroports i ports de peix al cove", "Catalunya serà logística o no serà"; i persona compromesa amb el País serà proposat per la direcció de Convergència com a candidat a encapçalar la candidatura de CiU a les eleccions al Parlament Europeu).a l’Avui i al seu bloc(http://www.ramontremosa.com/) . M’agrada perquè a part del domini del tema i de les perspectives diferents que ofereix, se’l veu un bon paio i trempat, sense partidismes ni de sagrades transicions ni parides d’aquesta mena.
Estic segur que farà una bona feina i, si tot continua igual com fins ara, segur que votaré el Tremosa. (Ara bé, d’aquí a les eleccions europees poden passar moltes coses.)
Jo apostava pel López Tena perquè em pensava que a la travessa hi havia Guardans–López Tena, però veig i crec que aquesta proposta, pendent de la ratificació per part del Consell Nacional de Convergència, és una proposta molt encertada. Tan pel perfil acadèmic del candidat com sobretot pel seu perfil marcadament nacionalista, transversal i compromès amb el País. L'elecció de l'independent Ramon Tremosa com a candidat de CiU suposa un pas més en l'aposta i consolidació del projecte de "La Casa Gran del Catalanisme" iniciat per Convergència sota la batuta den Mas i ha volgut fer un gest que espero que vagi més enllà d’un simple gest.
Si el que vol el Mas és seduir els sobiranistes (o independentistes) que ens sentim orfes, l’estratègia és bona.
Estic content que el Ramon Tremosa sigui el candidat a les europees, sobretot per aquesta frase que ens ha d’encoratjar a tots els patriotes, encara que no tinguem el nivell del Tremosa, ja que tots podem aportar el nostre granet de sorra en la lluita per l’emancipació (o millor dit per la supervivència) Nacional.
“El país necessita que algunes persones fem un pas endavant”

Collons, i tant! Tu que ets un economista competent, que et saps de què parles i et saps explicar, tu que ets un exemple de patriota a bastament preparat i totalment desacomplexat, tu ets precisament el que fa falta en aquest País on encara mana una generació de la por, de l’ai, ai, ai.
Però, per mi, amb això no en tinc prou. Si em vols ( el meu vot cla ¡ ),
Convergència, sigues inflexible pel que fa al finançament i al respecte a la voluntat popular que és l’Estatut; proclama, clar i català, que si espanya no respecta Catalunya ens haurem de buscar la vida solets; posa el López Tena i la gent que val allà on li toca; convida a Unió a fotre el camp si no respecta el dret de decidir i la dignitat del nostre País.
Així CiU, em seduiràs prou per votar-te a les europees i a les catalanes.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Com que jo no crec en la "casa gran" (vull dir que no crec en el concepte "casa gran" liderat per una força política concreta i esperar l’adhesió incondicional de gent de fora) i l'excusa que donen des de la cúpula de CDC és que Tremosa anirà bé per potenciar la "casa gran", jo hi poso un gran interrogant.
La decisió de CDC crec ser l'acceptació de Tremosa m'ha semblat d’entrada sorprenent, i els resultats ja es veuran.
De tota manera suposo que a ningú se li escapa que ser eurodiputat té molt poc relleu mediàtic.
No és un cementiri d'elefants però potser s'hi assembla una mica.
A nivell de carrer què ens quedarà de l’època Guardans? Ben poca cosa: el tema dels controls dels aeroports (jo aprofito per agrair-li un cop més les seves gestions), el seu recent viatge a l’Índia i ben poca cosa més.
Què ha fet Mayor Oreja a Estrasburg durant aquest legislatura, algun tema pel que hagi sobresortit? Algú sabria dir-me (sense consultar l’hemeroteca) algun assumpte remarcable que hagi portat un eurodiputat d’aquí en els darrers anys?.