dilluns, 7 de juny del 2010

Els tontos nosaltres.



Serà que sempre he estat entre els que mai no han sabut si tindran feina asegurada l’any vinent o no; serà perquè sóc dels que creuen que un mòbil t’ha de durar almenys tres o cuatre anys; serà perquè m’agraden els restaurants barats,prendre birres a llocs cutres o, com faig darrerament, fer un tallat, que costa un euro, a un bar atrotinat .
Serà perquè el meu cotxe em va costar 800 euros (vuit-cents, he dit) i va com una seda; perquè tiro quasi sempre cuan puc de transport públic… Serà perquè només tinc un parell de sabates, quatre samarretes (iguals) del Decathlon, pantalons de mercadillo i compro al Dia.
Serà perquè sempre he viscut de lloguer i els meus amics i amigues majoritariament són tan pringats com jo… que a mi la crisi no em ve de nou. Benvinguts i benvingudes al món dels vuit milions d’arreplegats.
Si a casa vostra entren 28.450 euros a l’any ja formeu part dels no pobres. (tot i que això són dos sous mileuristes amb 14 pagues). I el 49,4% de les llars catalanes no arriben a aquest nivell, segons dades oficials . I ara llegeixo que 180.000 famílies perdran la seva casa abans que acabi l’any…En tot cas, el que m’indigna és que, veient amenaçats el seu tren de vida (insostenible, per cert) la clase de gent com :
- El president de la Generalitat, José Montilla,que cobra 169.000 euros/any
- Els consellers Carod, Castells i Saura, 127.000 euros/any.
- Tinent d'Alcalde de Barcelona, Imma Mayol, 105.400 euros anys. Parella Saura+Mayol= 232.400 euros/any.
- El president del Parlament, Ernest Benach, que cobra més de 146.000 euros/any.
- En Jordi Miralles, secretrai tercer del Parlament. 95.660 euro/any o la Dolors Camats amb 87.522 euros/any. Posen el crit al cel, fan el ploramiques i diuen que això no pot ser, que ells no han provocat la crisi… N’esteu segurs?